vineri, 15 ianuarie 2010

Mihai Eminescu

Azi am si glumit, dar propun ca 5 minute sa dedicam geniului...

Sa nu uitam ca azi este 15 ianuarie.
In 15 ianuarie 1850, s-a nascut marele nostru poet Mihai Eminescu (Mihail Eminovici), fiind al saptelea din cei 11 copii ai lui Gh. si Raluca Eminovici, familie de tarani romani din nordul Moldovei.
Azi se implinesc 160 de ani de la nasterea marelui poet. Ar fi bine sa ne amintim in fiecare an (macar odata) de M. Eminescu si poeziile lui.

O sa postez o poezie in amintirea geniului in speranta ca fiecare dintre voi o veti citi cu placere.


Mihai Eminescu - Iubind in taina

Iubind in taina am pastrat tacere,
Gindind ca astfel o sa-ti placa tie,
Caci in priviri citeam o vecinicie
De-ucigatoare visuri de placere.

Dar nu mai pot. A dorului tarie
Cuvinte da duioaselor mistere;
Vreau sa ma-nec de dulcea-nvapaiere
A celui suflet ce pe al meu stie.
Nu vezi ca gura-mi arsa e de sete
Si-n ochii mei se vede-n friguri chinu-mi,
Copila mea cu lungi si blonde plete?

Cu o suflare racoresti suspinu-mi,
C-un zimbet faci gindirea sa se-mbete.
Fa un sfarsit durerii...vin'la sinu-mi.

3 comentarii:

  1. Foarte frumoasa!!!
    Felicitari pentru postare.
    Nu-mi amintesc sa fi citit vreodata poezia asta si e chiar frumoasa, ca de altfel, toate poeziile lui Eminescu.
    Multumesc ca "mi-ai scos-o in cale" :)

    RăspundețiȘtergere