joi, 11 noiembrie 2010

Au copiii copilarie?

E doar o intrebare care mi-o pun zilnic cand dau cu ochii de nepoata-mea, o fetita de doar 10 ani. Si ma intreb...de ce nu socializeaza copiii ca pe vremuri? E adevarat, traim in secolul vitezei...da' ce-i impiedica pe copii, oare, sa se zbenguie ca alta data?
Tin minte si acuma ca nu era zi lasata de Dumnezeu, in care sa nu stam afara la joaca (mai ales in vacanta de vara, dar si in restul anului...) pana noaptea tarziu...de multe ori depaseam si ora 0:00 (pentru care o "incasam" usor, cu promisiunea ca "maine" nu vom mai avea parte de curte). Si jocuuuuuri...mama, mama! Ascunsa, ratele si vanatorii, tara - tara vrem ostasi, hotii si vardistii, fotbal (si nici macar nu conta ca baietii jucau fotbal cu fetele)...
Acuma, vad ce se intampla. In primul rand, parca nu mai sunt copii...in vreme ce noi eram min. 15-20 de "puradei" la bloc, aproximativ de aceeasi varsta, in zilele noastre, nu mai vezi decat 1, max. 2...
Oare stau ascunsi? Nu sunt??? Stie cineva sa-mi spuna?
Poi pe vremea noastra, daca nu aveai un cap spart, o mana rupta, o barbie "ciobita" sau cate o "stema" pe genunchi si coate, erai o nulitate! Pe astia din ziua de azi, iti vine dom'le sa-i iei, sa-i izbesti de-un perete sau de pamant, sa-i vezi juliti macar o data-n viata!
Ma tot minunez, gandindu-ma in urma la copilaria mea, cum poate un copil sa aiba urmatorul program: scoala, teme, putina odihna, niscai TV, ceva dansuri...si uite asa are toata ziua ocupata!? Si asta, in cazul in care nu se baga pe calculator (caz concret nepoata-mea)...cica "prefer sa citesc o poveste".
Aoleeeu...poi povesti citeam...nu zic nu...da' culmea! Aveam timp pentru joaca, berechet. Astia micii, mai nou, socializeaza doar cand mai merg cu parintii...intr-o vizita, la un film, in oras la o pizza, intr-un concediu. Altfel...cei de la oras, sunt pierduti!
Poi mi se pare mie, sau peste cativa ani vor face parte dintr-o societate acra, egoista, rece? Vom ajunge mai rau ca nemtii din punctul de vedere al socializarii...
Eu zic ca nu vor creste sanatos, se vor maturiza extrem de repede, nu vor mai stii sa se joace intre ei...decat singuri, cu jucariile...

Astept comentariile voastre...
Multumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu